Pelbagai saluran telah disediakan bagi pengguna membuat aduan kepada KPDNKK:

  1. Membuat aduan secara online di https://eaduan.kpdnkk.gov.my

  2. Memuat turun Aplikasi Telefon Pintar Ez ADU KPDNKK di:

    1. Google Play

    2. App Store

  3. Talian Hotline Aduan 1-800-886-800
    Pengadu hendaklah menyediakan maklumat-maklumat berikut semasa membuat aduan secara talian hotline untuk kemudahan komunikasi bagi tujuan penyiasatan.

    1. No Kad Pengenalan
    2. Nama Penuh
    3. No. Telefon
    4. Email Pengadu (jika ada)
    5. Nama Premis Pengadu
    6. Alamat Premis
    7. Keterangan Aduan
    8. Dan beberapa maklumat yang diperlukan mengikut kategori aduan yang dikemukakan.
  4. Hadir sendiri ke mana-mana pejabat / cawangan KPDNKK yang berhampiran